Jak klimatyzacja wpływa na wydajność pracy?

Jak klimatyzacja wpływa na wydajność pracy?

Niewłaściwe warunki panujące w miejscu pracy mogą mieć negatywny wpływ nawet na najlepiej wykwalifikowanych pracowników. W efekcie spada nie tylko wydajność ich pracy, ale także ogólna satysfakcja z wykonywanych obowiązków. Jednym z ważniejszych czynników, który warunkuje efektywność jest mikroklimat, a dokładniej temperatura oraz wilgotność powietrza. Tłumaczymy, jak zadbać o optymalny poziom ciepła oraz jakie niesie to za sobą korzyści.

Zapewnienie właściwej temperatury to obowiązek pracodawcy

Warunki, jakie powinny obowiązywać w danym zakładzie, są dość ściśle określone w kodeksie pracy. Zgodnie z dokumentem, w obiektach, gdzie wykonuje się czynności zawodowe o charakterze fizycznym, temperatura powietrza nie może być niższa niż 14°C, a jednocześnie powinna zostać dostosowana do wysiłku, jaki personel wkłada w realizację danych zadań. Z kolei w przestrzeniach biurowych temperatura nie może spaść poniżej 18°C.

Prawo pracy nie określa niestety, ile wynosi maksymalny poziom ciepła – przyjmuje się jednak, że górną granicą jest 25°C, ponieważ powyżej tej wartości wyraźnie spada koncentracja oraz ogólna wydajność pracy. W celu zapewnienia pracownikom komfortu termicznego, pracodawcy najczęściej decydują się na montaż klimatyzacji. Z pomocą systemu można wygodnie regulować temperaturę wewnątrz biur, magazynów, hal produkcyjnych oraz innych zakładów pracy, wpływając tym samym na pozytywne samopoczucie personelu.

Oprócz odpowiednich warunków cieplnych, pracodawca jest zobowiązany zadbać również o właściwą wymianę powietrza, czyli zgodną z potrzebami użytkowników oraz charakterem samego budynku.

Jakie są zalety zastosowanie klimatyzacji biurowej?

Inwestycja w system klimatyzacyjny sprawi, że w przestrzeni biurowej zawsze będzie panowała optymalna temperatura, zapewniająca pracownikom doskonałe warunki do pracy – niezależnie od pory roku, ani aktualnych warunków pogodowych. Komfort termiczny sprawia, że podwładni nie są rozpraszani przez gorąc ani chłód, dzięki czemu bez przeszkód mogą skupić się na realizacji swoich obowiązków służbowych. Poprawia się też samopoczucie i ogólna kondycja – klimatyzacja zapobiega nadmiernej potliwości, zmęczeniu, a nawet problemom z koncentracją.

Urządzenia wentylacyjne dbają nie tylko o właściwą temperaturę, ale także czystość powietrza dostającego się do biura. To zasługa systemów filtrów, które wyłapują wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia – od kurzu, przez alergeny, aż po insekty i mikroorganizmy. Dzięki temu w miejscu pracy panuje przyjazny i bezpieczny mikroklimat, zwłaszcza dla pracowników, którzy są alergikami, astmatykami lub doświadczają innych chorób układu oddechowego. W razie potrzeby można zdecydować się na bardziej zaawansowane filtry, np. typu HEPA lub z nanocząsteczkami srebra, jednak niezależnie od ich rodzaju, należy pamiętać o regularnym przeprowadzaniu prac serwisowych.

Zastosowanie urządzenia klimatyzacyjnego umożliwia również regulowanie poziomu wilgotności, co ma pozytywny wpływ nie tylko na użytkowników danej przestrzeni, ale także sam obiekt. Brak gromadzącej się wody uniemożliwia bowiem rozwój pleśni i grzybów.

Podsumowanie

System klimatyzacyjny to doskonały wybór do każdego biura – urządzenie dostarcza chłodne i świeże powietrze, zapewniając tym samym optymalny mikroklimat w miejscu pracy. Zaawansowane układy filtracyjne dbają też o usuwanie wszelkich niepożądanych zanieczyszczeń w postaci kurzu czy pyłków. Dostępne dziś na rynku urządzenia są też w stanie usuwać nadmiar wilgoci, zapobiegając rozwojowi mikroorganizmów oraz skraplaniu się pary wodnej. Największą zaletą klimatyzatora jest jednak możliwość wygodnego regulowania temperatury – bez konieczności uciążliwego wietrzenia.

Zapraszamy klientów z Katowic do umawiania się na montaż klimatyzacji!